MØNSTER MONSTER BZ slipper nytt album 22/03

Sandefjord, Norge 19/3-2024

Mønster Monster er et 15-spors album, hovedsakelig produsert, skrevet, mikset og mastret av Jacob Andreas Faye aka BZ for Underwerker Music Group. Det er et konseptalbum, som ganske kategorisk tar for seg mange av de samfunnsutfordringene som verden står overfor i dag, hvor hensikten er å påpeke at mange av problemene menneskeheten står overfor, har vi alle til felles, og må derfor også løses i felleskap.

BZ slipper nytt album 22/3- 24

Lydbildet er i bombap land, hvor alle stilene fra 90-tallet får sin melodi. "Jeg bruker musikken min som et verktøy for å prøve å skape samarbeid mellom rappere over hele verden, fordi HipHop er et multinasjonalt fenomen." sier BZ. Gjesteartister-inkluderer navn som: Rockness Monsta (Heltha Skeltha) Chino XL, Planet Asia (Cali Agents) Cappadonna (Wu Tang), Ubåt (Pen Jakke) Erika Grace, Soul Theory, Berg, Anno Domini og australske Ill Eyez Krew.

BZ legger sjel og hjerte i tekstene, og ønsker å vise dybden i hva Hiphop-kultur er, og hvordan sjangeren kan brukes til å kommunisere verdier som samfunnet ser ut til å la forfalle. "Tiden er moden for å ta Hiphop tilbake til røttene," sier BZ "Da hiphop-kulturen bidro til å gjenoppbygge samfunnet etter crack-epidemien, regjeringskorrupsjonen og år med rasisme, fattigdom og politivold i New Yorks forsteder, viste enkeltindivider hva fellesskap og tilhørighet kan bidra til. Ikke alle er like entusiastiske over verken individets eller kollektivets innflytelse på samfunnet. Hiphop-kulturen ble kapret av korrupsjon og grådighet og en fordummingsprosess har fortsatt siden like før årtusenskiftet og frem til i dag. Den tiden er forbi, og gründerne våkner opp til en ny kamp for menneskehetens frihet som helhet. Hip-hop vil spille en sentral rolle." sier BZ.

“ Alle gode krefter i samfunnet må reise seg i møte med all den dævenskapen verdenssamfunnets ledere viser seg i stand til å sette i gang, med total mangel på respekt for demokratiske prinsipper, menneskerettigheter og diplomati. Dette arbeidet er mitt bidrag til arbeidet for friheten til å yttre seg og kampen for frihet for alle. Motarbeidelsen og angrepene jeg har gjennomgått for kampene jeg selv har tatt, viser ganske tydelig hvor lite det er igjen av spillereglene vi har tatt for gitt, selv i det såkalte frie og demokratiske Norge. Derfor vil jeg gjerne minne om hvorfor vi leser Kardemomme by for barna våre, og hvorfor Kardemommeloven gjelder, selv i krisetider, og hvorfor vi må ha noen felles verdiprinsipper som vi steilt står opp for, skal vi klare å leve i samfunn også i fremtiden. Og følge flokken i frykt for pendeleffekten, er ingen unnskyldning for å forkaste friheten våre forfedre har kjempet for med livet som innsats. Det samme gjelder å forkaste integritet for å tjene seg rik.” Avslutter BZ Mønster Monster slippes på alle strømmingsplatformer, førstkommende fredag 22/3- 2024, og vil snart bli å finne på CD og vinyl, i nettbutikken www.underwerker.com

Neste